Netflix 2020'deki İçerikleri İçin Ayırdığı İnanılmaz Bütçe

Dünyanın en büyük internet üzerinden yayın yapan platformu olan Netflix, orijinal içerik yatırımlarını artırmaya son surat devam ediyor. Disney PlusAmazon Prime Video ve HBO Max gibi ezeli rakiplerine alan bırakmak istemeyen firma, içerikler için bu sene tam 17,3 milyar dolarlık bütçe ayırmış durumda. Netflix'in bir önceki sene bütçesi ise 15 milyar dolardı.



Netflix, video akışı yol yarışında ayağını gaz pedalına güçlüce bastırıyor.

Wall Street firması BMO Capital Markets tarafından yapılan yeni tahmine göre, flama bu yıl için nakit 17,3 milyar dolarlık büyük yatırım yapacak. Bu 2019' daki yatırımı olan yaklaşık 15,3 milyar dolardan fazla. Ve Netflix'in yakın zamanda rahatlaması da açıkcası beklenmiyor: İçerik harcamaları BMO’nun raporuna göre 2028 yılına kadar 26 milyar doların üzerine çıkması tahmin ediliyor. Analist firması, amortismanlı bir K&;Z harcamaları temelinde, Netflix’ in içerik harcamalarının 2020 yılı için yaklaşık 11,1 milyar dolar olacağını öngörüyor.

Bu tahmin, Netflix’ in piyasa kapatıldıktan sonra 21 Ocak Salı günü planlanan dördüncü çeyrek 2019 kazanç raporundan da önce geliyor. Yatırımcılar, yeni abonelik VOD rakipleri dalgasının ilk katılımcıları arasında Disney Plus ve Apple TV Plus' ın yıl sonu döneminde Netflix’ in abone sayısının artışını ne yönden etkilediğine dair kahve fallarını okuyacaklar.


Araştırma notunda BMO’ nun Dan Salmon “streaming wars” anlatısının oldukça yanlış olduğunu düşünüyoruz ve küresel akışta birden çok kazananın olabileceğine inanmaya devam ediyoruz. Analist Netflix, Amazon ve Disney hisse senetlerindeki “satım başarısı” puanlarını birlikte hesaplamaya devam ediyorlar.

Dördüncü çeyrek ise Netflix için “sağlam bir çeyrek” olması bekleniyorken Cowen &; Co. analisti John Blackledge Perşembe günkü notunda fikirlerini şöyle dile getirdi: Yıl sonu döneminde Netflix, Oscar yarışmacıları “İrlandalı” ve “Evlilik Hikayesi” dahil olmak üzere toplam 802 saatlik rekor uzunlukta muhteşem orijinal bir programlama (yıldan yıla % 3 artış) başardı.

Disney Plus' ın, Netflix' in ABD abone karmaşası üzerindeki etkisi önceki rehberliğe oranla daha kontrol altında olacak, Blackledge ekledi: “Netflix' in ABD ücretli net ekleme rehberini tepeye taşıyacağına veya daha fazlasını yapacağına inanmaya devam ediyoruz.” Ayrıca Cowen'in Aralık 2019 için ABD anketine dikkat çekti ve tüketicilerine TVlerde bu türden içeriklerei görüntülemek için en çok hangi platformu tercih ettikleri sorduğunda Netflix' in en iyi seçim olmaya devam ettiği ortaya çıktı: Netflix' i toplam katılımcıların % 25' i tercih etti, ardından temel kablo (% 18), yayın (% 17) ve YouTube ( % 13) geliyor.

BMO'ya göre Netflix’ in 2020 ve sonrası içerik bütçesinin çoğu orijinal dizi ve filmler üzerinden olacağı öngörülüyor. Kısa süre önce açıklanan projeler arasında Netflix’ in animasyonlu orijinalleri için Nickelodeon ile yaptığı çok yıllık anlaşma; “Game of Thrones” David Benioff ve Dan Weiss ikilisi ile köklü bir film ve TV anlaşması; ve Güney Koreli medya konglomerası CJ ENM’nin Studio Dragon' uyla orijinaller ve lisanslı başlıklar, Koreli yapımcı JTBC Content Hub' la yapılan anlaşma ise yalnızca üç yıllık bir anlaşma. Salmon, Kore içeriğine “Asya Pasifik bölgesinin en zengin ve en büyük kurumsallaşabilir pazarlarından birinde ölçeklendirmeye bir adım daha yaklaştırıyor” diyor.

Büyük medya gruplarının Wall Street' e kendi akış girişimlerine pulluk yapacaklarını söylediklerinden bu bağlamda Netflix’ in genel içerik harcaması önemli ölçüde çok daha yüksek kaçıyor. 2020 mali yılında Disney, Disney Plus için orijinal programlamaya 1 milyar dolar harcayacağını ve yaklaşık 1 milyar dolar işletme gideri olacağını belirtti. AT&;T'ye göre, WarnerMedia 2020'de HBO Max' e 2 milyar dolara yakın bir yatırım yapacak, Comcast / NBCUniversal ise hizmetin ilk iki yılında Peacock' a yaklaşık 2 milyar dolarlık bir bütçe ayırdı.


Bu içerik bütçesinin finansmanına yardımcı olmak için Netflix, geçen sonbaharda yaklaşık 2,2 milyar dolarlık önemsiz tahvil ihraç etmesinin karşılığında kitaplarında yaklaşık 14,6 milyar dolarlık uzun vadeli bir borca ​​sahip oldu. Şirket ayrıca, 30 Eylül 2019 itibariyle, 10.8 milyar dolarlık bilançolarına yansıtılmayan ama 19.1 milyar dolarlık içerik harcamasıyla yükümlü büyük bir borca (yani, içerik tedarikçilerine IOU' lar) sahipti.
Top ad
Middle Ad 1
Parallax Ad
Middle Ad 2
Bottom Ad
Link copied to clipboard.