Spotify 2020 başlarında siyasi reklamları duraklatacak

Platform, reklam içeriğini 'sorumlu bir şekilde doğrulama' yeteneğine sahip olmadığını söylüyor


İlk olarak bildirildiği gibi AdAge, spotify Cuma günü yaptığı açıklamada, 2020'in başlarında reklam destekli katmanında ve orijinal ve özel podcast'lerinde siyasi reklamları "duraklatacağını" söyledi ve bu tür reklamları düzgün bir şekilde incelemek için kaynaklara sahip olmadığını söyledi.

Şirket,” bu noktada, bu içeriği sorumlu bir şekilde doğrulamak ve gözden geçirmek için süreçlerimizde, sistemlerimizde ve araçlarımızda gerekli sağlamlık seviyesine henüz sahip değiliz " dedi. "Yeteneklerimizi geliştirmeye devam ederken bu kararı yeniden değerlendireceğiz.”

Spotify, ABD dışındaki platformunda reklam sunmaz. Şirket, siyasi reklamlarının ne kadar gelir elde ettiğini Adage'e söylemezdi, ancak Senatör Bernie Sanders (D-VT) ve rnc geçmişte spotify'da reklam yayınladılar.

Spotify, 2020 seçimlerinde siyasi reklamcılığın nasıl ele alınacağı ile uğraşan diğer teknoloji şirketlerine katılıyor. Kasım ayında Twitter, adaylara, siyasi partilere, mevzuata, düzenlemeye veya oy pusulalarına atıfta bulunan ücretli içeriği yasaklayan siyasi reklam yasağını yürürlüğe koydu. Siyasi Eylem komiteleri ve 501(c)(4) kuruluşlarından gelen reklamlar da Twitter'da yasaklanmıştır, ancak platform bazı durumlarda “nedene dayalı reklamlara” izin verir.

Google'ın siyasi reklamcılıkla ilgili kısıtlamaları 6 Ocak'ta dünya çapında yürürlüğe girecek. Kuralları, reklamverenlerin kamu seçmen kayıtlarına veya siyasi ilişkilere dayalı kişileri hedeflemelerini sınırlar, ancak Google yine de coğrafi hedefli siyasi reklamlara ve yaş ve cinsiyet gibi demografik reklamları hedefleyen siyasi reklamlara izin verecektir. Google'ın yeni kurallarının siyasi reklamlar üzerinde önemli bir etkisi olması muhtemeldir; 31 Mayıs 2018'den bu yana, şirket ABD'de 155 milyon dolardan fazla siyasi reklam yayınlamıştır (bu yazının başında eski New York Belediye Başkanı Michael Bloomberg'in 2020 kampanyası).

Twitter'ın siyasi reklamları yasaklama kararı, Facebook'un platformundaki siyasi reklamlardaki ifadeleri kontrol etmeyeceğini duyurmasına yanıt olarak geldi.

Kaynak : https://www.theverge.com/2019/12/27/21039239/spotify-political-ads-paused-music-platform-ban-early-2020
Top ad
Middle Ad 1
Parallax Ad
Middle Ad 2
Bottom Ad
Link copied to clipboard.